5K

Ja men nu har det hänt! Jag har joggat fem kilometer utan en endaste gångpaus och känner mig närapå oövervinnelig. Tog ett sent pass igår, stack ut samtidigt som Klas. Det kändes bra. Trevlig bok i lurarna (Hjärtats innersta röst, Jan-Philipp Sendker) och superskön temperatur. 19 grader och en lätt bris. Jag satte ena foten framför den andra och fokuserade på berättelsen. Vid dryga tre kilometer fick jag lite ont i knäna men lufsade på och till slut gav det med sig. Jag hade kunnat fortsätta lite till, men med tanke på att jag är så ovan beslutade jag att inte ta ut mig alltför mycket. Landade på 5,05 km på 36 min och 12 sek. Snitt på 7,10 per kilometer. Inte så illa pinkat om jag får säga det själv! Nu vill jag bara springa och springa.. Nästa mål blir att klara 5 km på under 35 minuter. 

Kommentera

