När jag inte tänkte riktigt hela vägen

Jag håller på att tillverka ”fönster” till uteplatsen. När spröjsen var klar skulle jag limma ihop delarna så att det skulle bli riktigt stabilt. Det var en del glipor, så jag tog i med trälimmet, lade på två rejäla plattor som tyngd och jobbade glad i hågen vidare med något annat. När jag några timmar senare skulle titta hur det blev upptäckte jag till min fasa att hela härligheten, inklusive min lilla skyddsduk satt stenhårt fast i den nylagda trallen!!!

En inre kris följde. Vad fan gör jag nu? En liten spackelspade blev räddningen, och av äventyret syns nu några limfläckar i trallträet. Något att skratta åt när vi ser fläckarna 🙂

Kommentera

