Boom

IMG_3860De senaste tre veckorna har vi jobbat stenhårt på kollo. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag skulle ut på en joggingrunda men så har vi blivit kvar till sent på kvällen och pysslat med uteplatsen och så har det inte blivit någon jogg. Men så var Klas ute med en kompis och då fick jag äntligen ändan ur den där berömda vagnen. Och guess what? Jag joggade OAVBRUTET i tre kilometer. Vetefasiken om det nånsin har hänt förut. Kanske en gång på gymnasiet när vi skulle köra ett test och se hur lång tid det tog att springa 3 km. Det tog lång tid. Hur som helst. I torsdags hände det, och det var helt överkomligt. Strax under 7 minuter per kilometer får jag ändå tycka är helt okej tempo också. Roligt!

Imorgon börjar Klas jobba och jag tar tåget till Sundsvall för några dagars semester i Matfors. Alla tre kusinerna är där och det ska bli så mysigt att hinna umgås lite mer! Jag har packat ner joggingskorna…

Kommentera

