Lördagslufs och lite annan träning

img_2545Träffade Anna och Erik för en kvällsfika i torsdags och vi pratade en massa träning. Blev sjukt inspirerad! Så roligt 🙂 Stack till gymet på fredag efter jobbet och körde ett pass som gav mig skön träningsvärk. Och igår tog jag med mig Träningspodden på en lufsrunda på nästan 7 km, 6.84 närmare bestämt. Det gick riktigt bra. Bra på samma sätt som i senaste inlägget, alltså att jag la ner all ambition på att springa så snabbt jag orkade. 54 minuter tog det. Status idag, lite stum i benen. Fick nytt rekord i Runkeeper, både längsta distans och längsta duration. Det tar sig!

Idag var det tänkt att jag skulle ha PT-träning, men han blev sjuk och fick ställa in. Istället hakade jag på Klas på ett lopp som han anordnat. Som åskådare/supporter alltså. Alla var galet snabba, men jag blev ändå sugen på att vara med p.g.a. roligt upplägg. Ingen vet banan i förväg. Man följer markeringar på marken. På vissa ställen finns olika vägar att springa och man vet inte vilken som är rätt. Man kan alltså springa fel och få vända. Det gör att de som är långsammare kan ha chans att hinna ikapp, och man måste hjälpa varandra om man vet vilken väg som är den rätta. Måste träna upp mig så jag kan haka på nån gång, men då behövs några fler lite långsammare i gruppen för som idag hade jag inte haft någon hjälp av någon p.g.a. alldeles för stor skillnad i hastighet.

Kommentera

