6,5 km

img_2362Jag vet inte vad jag fick för ett ryck i förmiddags men jag drog på mig träningskläderna, pluggade in Träningspodden i öronen och stack ut på en joggingrunda. Kände att jag behövde luft och få igång cirkulationen efter att inte ha tränat något alls (!) på två veckor. Jag har känt mig trött och sliten, ur form. Haft ont i ryggen, sovit dåligt. Haft skum puls. Tog ett break. I morse somnade jag om och vaknade inte förrän halv tio. Underbart!

Men åter till dagens runda. Jag hade ingen känsla alls för hur det skulle gå. Har inte sprungit sedan semestern och har som sagt haft en risig rygg så bestämde mig för att det fick gå som det gick. Jag släppte alla tankar på prestation och lunkade på så som det kändes bra. Försökte fokusera på att vara avslappnad i hela kroppen. Gick när jag ville och joggade när jag ville. Det blev 6,5 kilometer allt som allt, ungefär 50 minuter tog det. Sen lite balans- och rörlighetsträning på lekplatsen här nere på gården. Älskar stängerna man kan hänga i, även om de är i lägsta laget.

img_2370Summa summarum, skönt pass och ryggen har inte gått i strejk ännu!

En reaktion på ”6,5 km

Kommentera

