Hej träningsvärk

IMG_2077Här har ni en med öm röv efter onsdagens PT-pass, första för hösten. Ja men nåt så groteskt vad ömt det blev, men så körde vi drake med 6 och sedan 8 kilo och jag har inte kört det alls sedan nån gång i våras. Dock tror jag det blev lite för tungt, för tyvärr fick jag ont i ländryggen vilket jag inte haft på evigheter och det var lite deppigt. Kände igår att söndagsturridningen var hotad, men efter en dag på kollo där jag fokuserat på att inte lyfta så tungt känns det bättre! (Jag hade dessutom kånkat massamånga tunga plattor på kollo igår vilket antagligen förvärrade det hela) Förutom drakarna blev det knäböj med 12 kg, sittande rodd med 9,5 och sedan 13 kg, lastdrag med jag minns inte hur många kg och assisterade armhävningar samt hantelpressar på bänk (tog bara 4 kg pga öm i bröstbenet). Nu hoppas jag att kroppen håller för grymt bra och varierad höstträning!

Ikväll blir det middag på Lingon med Jessica och Daniel. Ska försöka komma ihåg att klä mig för hösttemperatur. Hallå, vart tog värmen vägen?

Kommentera

