Ridning på Kenya

P1100055Ridning minst en gång under semestern, check på den! Igår var jag ute och red med Malin. jag fick låna nya hästen Kenya. Så vacker! Och trevlig att rida. Vi var nog ute i ungefär en timme och det känns idag kan jag säga. Utsidan av underbenen ömmar. Likaså insidan av låren, rumpan, axlarna, armarna, och fingrarna. Fick skavsår efter tyglarna, så nästa gång ska jag komma ihåg handskar.. Vi provade att galoppera! Första gången travade Nadine framför och Kenya galopperade bakom (Nadine är gammal travhäst så hon har rätt bra fart i traven).  Det gick utmärkt även fast jag kände mig ordentligt ringrostig. Andra gången fick även Nadine galoppera, och Malin förberedde mig på att det skulle gå undan. Jäklar var hon brallade iväg! Och vi efter. Fast vi hamnade på efterkälken. Det var jätteläskigt till att börja med, och jag ville helst stanna. Men Malin hörde mig inte, så det var bara att fortsätta och det gick ju fint. Inga problem att sitta kvar, men jag är lite farträdd får jag erkänna..

P1100062Här har vi precis kommit tillbaka till gården och jag är glad att jag överlevt. Haha. Nejdå, men det är en liten anspänning ändå. En härlig blandning av lycka och lättare ångest.

Jag tror jag törs göra om det. Och på söndag ska vi rida islandshäst jag, Sanna, Sofia och Cissi.

Kommentera

