Frysen är full av blåbär

IMG_1985Nej då, jag nöjde mig inte med det vi plockade förra gången. Lite mer ville jag ha! I torsdags var det lite småtrist väder och jag var rastlös så jag frågade Sanna om jag fick komma på besök i blåbärsskogen och det fick jag. Som ni ser på bilden så var det inte på något sätt småtrist väder när jag väl kom dit! Klas ville inte följa med den här gången, så för att öka plockeffektiviteten lånade jag en bärplockare och visst gick det lite snabbare. Så fasligt mycket rens blev den ändå inte.  Och det som ändå behövde tas bort petade jag med under Markus Krunegårds sommarprat på kvällen när jag kommit hem. Vi fick en trevlig pratstund i skogen och Sanna bjöd på gott fika i pausen. Nu har jag en massa goda bär i frysen som jag inte behöver snåla på. Sedan vi kom hem från Danmark har jag ätit blåbär varje dag. Det är inte så tokigt..

Kommentera

