En sen jogg

IMG_2029Tog mig ut på en sen joggingtur. Det hade regnat och var fantastiskt sköna 16 grader ute, riktigt uppfriskande efter de senaste veckornas värme. Perfekt temp för att springa. Jag tänkte mig ett intervallpass och knappade in i Runkeeper hur jag ville ha det. Problemet var bara att jag råkade välja miles istället för minuter så det gick ju inte att använda. Men springa kunde jag ju göra ändå. Första etappen höll jag på att dö men sen gick det faktiskt riktigt fint. Fick ett ganska bra flyt och kunde fortsätta längre än jag trodde. Trots det fick jag en riktigt dålig kilometertid pga att uppvärmningen räknades in i alltihop. Huvudsaken är att det kändes bra och att jag vill göra om det! Lyssnade på sommar med Marit Paulsen under tiden. Att lyssna på ett program/podcast är ett bra sätt att vilja fortsätta lite längre så det blev dryga 40 minuter.

IMG_2032Lite skön stretching på gräsmattan med Christian Kjellvander på hög volym. Sen kom Klas hem från bion.

Kommentera

