Katten, musen, tiotusen

IMG_1920Ibland glömmer vi att gömma undan den här musen när vi går till sängs. Det är såna nätter som Chaplin roar sig kungligt. Han springer rally genom lägenheten och har hur kul som helst. Så pass att jag vaknar och är rädd att grannarna ska bli störda. Härom natten när jag gick för att lägga undan musen tog han den i munnen och sprang iväg flera gånger. Till slut gömde han sig med den bakom soffan. Det kändes verkligen som att han försökte få behålla den. Men igår smälte jag när jag såg att han tagit den med sig till sängen och bara sovit med den. Gullenutt.

Nu ligger den dock i tryggt förvar under soffan, till Chaplins stora besvikelse. Jag langade fram krabban istället men det blev ingen hit. Måste bara komma ihåg att gömma den när jag går och lägger mig, för även krabban brukar vara het nattetid. 

Kommentera

