Vädret alltså..

IMG_1636Idag blev jag riktigt förvånad. Igår kväll kollade jag väderleksrapporten för idag. Det skulle vara dryga 20 grader och sol. Tog på mig shorts och linne och cyklade till kollo i morse med frukost för att att möta Klas, och Ulla-Britt som var på besök. Det kändes sådär morgondisigt som det kan vara utomlands. Medan vi mumsade i oss vår frukost började det droppa och sedan har det regnat till och från hela dagen. Verkar svårt att förutse vädret these days..

IMG_1623Vi bestämde oss hur som helst för att åka och handla blommor. Bra beslut. Det var rea på Plantagen. Jag lyckades hålla fingrarna i styr och köpte varken en Afrikas blå lilja eller klätterrosor till den spaljé som ännu inte finns bakom (framför?) komposten. Dock några andra raringar. Hehe.. Sen for vi för att hämta Jessica och Daniel på stationen. De har varit på Mallis och haft det gott medan vissa andra fått jobba.. Och sen tillbaka till stugis för att plantera grönsakerna.

IMG_1638Det började regna mer och jag hade ingen lust att bli lerig. Nöjde mig med att plantera myntan i en äppellåda (mojito i sommar, någon?) och så hängde jag en balkonglåda på ena odlingslådan så att blommorna skulle få lite frisk luft. Tanken är att de ska bo på uteplatsen men jag vet inte i vad. När Klas skulle hämta balkonglådan på loftet visade det sig att vi har fått hyresgäster. Getingar….

IMG_1637Getingproblemet får vi fundera på hur vi ska lösa. Mindre trevligt. Så här ser det i alla fall ut på baksidan just nu. Det börjar ta sig så smått. Kanske får den där blomlådan hänga kvar. Jag tycker det var lite charmigt!

2 reaktioner på ”Vädret alltså..

  1. Så väldigt fint och prydligt det ser ut med era odlingslådor! Är vääldigt sugen på att komma och besöka er så snart det går!

Kommentera

