Träna, vattna, städa

IMG_1441Nu var det ett tag sedan, men idag fick jag med mig träningsväskan och körde ett pass på gymet efter jobbet. Vet inte vad som hänt på sistone, det har inte blivit så mycket träning. Förra veckan var jag faktiskt på gång, men så började det killas och göra ont i halsen så det blev inget av. Men nu så! Mör efter tisdagens brännboll, framför allt ont i infästningarna mot bröstbenet (värsta jag vet), körde jag mitt pass och det gick fint. Lite klen men det kan jag snabbt bygga upp igen. Nu är det slut på latmaskeriet.

IMG_1438Efter gymet cyklade jag till kollo. Vi har städvecka den här veckan vilket innebär att vi ska hålla toaletter och duschar i gott skick. Och sen till stugan för att vattna (hoppas ingen misstycker att jag fotade vattningen istället för toastädningen). Det gick som en dans med Styrkebyrån i lurarna. Passande nog pratade de om motivation. Hemma hade Klas middagen klar, och det var inte fy skam kan jag tala om.

Nu har vi precis kollat på finalen av Biggest Loser och det börjar bli dags att gå till sängs. Så skönt. Och imorgon när jag vaknar kommer det sitta en liten Mynta och titta på mig med sin allra mysigaste blick. Det gör mig glad varje morgon.

Kommentera

