Efter 365:e dagen

IMG_1542Idag är det ett år sedan jag började på mitt jobb, och idag startade min tillsvidareanställning. Yey! Det har varit ett bra jobbår. Det här jobbet är inte på långa vägar lika kaotiskt som det förra. Avsatt tid för det som ska göras, för det mesta, och övertiden är obefintlig skulle jag säga. Jag känner mig allmänt lugnare och är väldigt sällan arg och frustrerad. Har oftast energi kvar efter jobbet på ett annat sätt än förr. Härligt. Men det har varit rörigt också. Nytt journalsystem, omsättning bland läkarna och nu sist en chef som slutade precis innan sommaren. Men vi har fått en ny (tillfällig, tror jag) som verkar bra så jag ser ljust på framtiden. Och vår sjuksköterskegrupp är stabil och har bra samarbete.

Det här med min tillsvidareanställning har varit en pågående story sedan i januari. Har i princip fått löfte om att det skulle bli en tjänst till mig, men så kom vi aldrig till skott och skrev avtal. När chefen meddelade att hon skulle sluta fick jag lite stress, men allt löste sig och alla papper blev påskrivna med 1,5 veckas marginal. På agendan för min del står nu att tillsammans med vår dietist driva arbetet med hälsofrågor på vår arbetsplats. Tanken är att på sikt få igång en livsstilsmottagning och vi ska fundera på formerna för detta. Spännande! Det är ju sånt jag brinner för.

Så, grattis på ettårsdagen på jobbet till mig!

En reaktion på ”Efter 365:e dagen

Kommentera

