Oväntad vändning

Vi åkte till Bosse och Malin för att hämta hästskit igår. Ett helt släp skulle vi ha. Varken mer eller mindre. Det är som en cirkus att komma till Heden, helt underbart med alla djur. Hundarna blir alldeles bananas, de är överallt. Jag var taggad för ett träningspass med grepen men Malin hade andra planer. Här skulle ridas.

P1070288P1070298Jag försökte protestera, men Malin tog helt sonika och sadlade hästarna och langade upp mig på Nadine. Jag var skitnervös. ”Håll dig bakom Lova bara så går det bra. Stannar hon så stannar Nadine.” Vi skrittade iväg. Det gick fint! Efter bara en liten stund kände jag mig faktiskt inte nervös alls. ”Vill du trava?!” Eh…ja vi kan prova. Det gick också fint. Min första tanke var att sitta ner eftersom jag antagligen inte skulle komma ihåg hur man rider lätt. Det visade sig komma väldigt naturligt att rida lätt, det blev väldigt tydligt också – mycket lättare än på islänningarna vi skumpade runt på i somras eftersom Nadine tar så stora steg. Hon är ju gammal travbrud. Första travsvängen blev ganska kort, men sen höll vi i lite längre och DET  VAR SÅ ROLIGT!!  Men jag vågade inte galoppera den här gången..

IMG_1342Jag måste nog rida lite oftare för jag har gått runt och varit glad i två dagar nu. Underbart. Så glad att mina protester ignorerades. Och hästskiten? Den lastade Klas och Bosse medan vi var ute och red. Så himla praktiskt det här.

2 reaktioner på ”Oväntad vändning

    • Det var väldigt roligt! Mycket på grund av att jag helt kunde styra över om jag ville trava, galoppera etc. Och behändigt att det inte blev så lång tur på en gång. Jag ska lura på när och var vi kan rida. Tror jag måste öva lite mer innan jag vågar mig på en turridning på de stora hästarna! Har du fått veta om du fått plats på ridskolan eller inte?

Kommentera

