En liten klagovisa

IMG_1068

Jag måste säga att det gått ganska uselt med träningen på sistone. Först en låååååång period med förkylningar och allmänt skrutt och de senaste veckorna har jag haft mer besvär med ryggen igen men även med en axel och Tietzies-värk vid bröstbenet. Så. Himla. Tråkigt. Värk är min absolut största motivationsförstörare. MEN! Jag har tagit tag i det här och bokat tid hos en naprapat på torsdag. Han jobbar även lite på PT-stället där jag tränar så han och PT Erik kan slå sina kloka huvuden ihop vid behov. Hoppas på det här nu! Jag har några problemområden som återkommande ger mig huvudbry som jag tänkte att han ska  få hjälpa mig med; övergång bröst- och ländrygg  samt allra längst ner i ländryggen. Idag har jag varit och tränat med Erik. Det funkade okej men vi fick anpassa mycket efter dagsform. Att jag inte tränat särskilt mycket alls på sistone pga taskig motivation och värk har ju bara gjort allt värre. Note to self: gå till gymet ändå.

Jag som tänkte att jag skulle vara i lite form till Blodomloppet som vi ska springa med jobbet. Jag lär väl få hasa fram. Och så vill jag ju ut och rida stor häst med Sanna i maj men om inte det här blir mycket bättre snart så är det i fara. Det vore så kul om det kunde funka! Goals, goals..

Men mitt i allt det här får vi inte glömma att det ibland gått riktigt bra med träningen också. Till exempel körde vi knäböj med skivstång för några veckor sedan. 35 kg och det gick bra. Mitt tidigare rekord var 25 kg. Och härom veckan sprang jag 10 minuter på löpbandet utan att konditionen var det som satte stopp, fick stanna pga ryggen. Men det var kul att känna att det kan kännas ganska lätt, om så bara för en liten stund.

Kommentera

