Fredagsjärn

IMG_1190

9:30. En synnerligen bra tid för järndropp måste jag säga. Tyckte inte att det var någon idé att komma till jobbet och jobba en timme innan jag var tvungen att gå igen, så jag tog mig en liten sovmorgon (välbehövligt). Träffade en trevlig sjuksköterska som kopplade droppet på mig, sedan fick jag sitta i lugn och ro och läsa min bok i en halvtimme innan det var klart. Om 6-8 veckor ska jag lämna blodprover. Blir spännande att se vad som hänt med värdena!

Kan för övrigt tipsa på boken på bilden. De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg. Om att klä och behandla en av sina döttrar som en son för att det är ett sådant stigma att inte ha producerat en gosse. Kort förklarat. Jag har inte läst klart än. Gillar att läsa böcker som vidgar mina vyer lite. Hade ingen aning om att detta pågick och var så utbrett.

Kommentera

