Det är inte så svårt om man bara gör det

IMG_1120

Något jag är sjukt bra på är att skjuta upp saker. Å andra sidan blir jag löjligt nöjd de gånger jag får något gjort på en gång, och när det dessutom går lätt. Som idag. Jag hade satt en påminnelse att jag skulle byta batteri i cykellyset. Ignorerade den (såklart). Var i färd med att koka en kopp te när jag kom på att jag visst måste fixa det idag för jag ska cykla i mörkret imorgon. Varken fram eller bak funkar vilket är rätt illa. Första impuls: äh jag gör det sen. ”Sen? När då sen?” tänkte jag tack och lov, drog på mig mössan och jackan, en pannlampa och utrustade mig med fyra batterier (till framlyset, vid det här laget hade jag redan förträngt baklyktan) och en skruvmejsel. Vilken lycka när batterierna räckte till både fram och bak, jag fick lyktorna att lysa och jag svor inte en enda gång.

Nu: löjligt nöjd med en kopp te i soffan.

3 reaktioner på ”Det är inte så svårt om man bara gör det

  1. 😊 så känner jag mig också när jag får nåt fixat.

    Kram

    Skickat från min iPhone

Kommentera

