En tisdagslista

2008 07 26_0262

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Klas tyckte att jag lagat god mat (det sa han i alla fall). Det blev stekt torsk, med potatismos och spenatsås. Puh, tog en timme. Köket såg ut som skit efteråt och jag fick hjälp att diska. Tack!

Vad gjorde du kl 08 i morse? Sa hej till mina kollegor, loggade in på datorn och började jobba.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste bloggar.

IMG_9170

Det sista du sa högt? Jag muttrade något i stil med att katterna minsann inte brydde sig det minsta om att jag kom hem, eftersom de ätit mat någon timma tidigare.

Det senaste någon sa till dig: Hej då! (efter bilbesiktningen tidigare ikväll)

Vad var det senaste du åt? Blodpudding med äppelmos. Till det en morots- och äppelsallad med pressad apelsin och russin.

IMG_5220

Vad var det senaste du köpte? Handlade lite mat på ICA City efter jobbet.

Vad är det för färg på din ytterdörr? Träbrun

Vad är det för väder hos dig nu? Lite ruggigt. Snö på marken och ett par minusgrader. Det kommer nog några flingor också.

IMG_0180

Godaste glassmaken? Choklad. Mer specifikt den från Sia. Sjukt god. Den här med citron och lakrits satt inte heller fel.

Sover du tungt? Nej väldigt lätt. Det är åtminstone min bild av det hela. Fast jag har lyckats sova mig igenom diverse oljud också så det varierar nog litegrann det där. Snarkningar kan jag dock aldrig ignorera..

P1050870

Drömmer du mardrömmar? Sällan mardrömmar. Det kan hända ibland att jag drömmer stressdrömmar, att det händer en massa hela tiden.

P1030084

Vad ser du om du tittar till höger? Chaplin som snusar på en filt, några kuddar och köksdelen av lägenheten. Ungefär som på bilden alltså.

Höger el vänsterhänt? Väldigt mycket höger skulle jag säga. Men jag öppnar helst burklock som sitter hårt med vänster hand av någon anledning.

Favoritgodis? Helt vanliga chokladtryfflar.

Hur många kuddar sover du med? Två. En under huvudet och en bredvid mig. Det tycker Malva är mjukt och skönt.

IMG_0516

Morgon eller nattmänniska? Tycker om att vakna tidigt på morgonen om jag är pigg. Det känns som bonustimmar. Händer dock aldrig på vardagar, och för tillfället sällan på helgerna. Förut vaknade jag ofta ganska pigg vid sju på helgen. Det var mysigt. Mår inte så bra om jag sover för länge. Att vakna vid 10 är hemskt, är ofta väldigt seg och har ont i huvudet då. Men det är skönt till dess att det är dags att gå upp!

Vad är viktigt för dig? Att få göra ingenting utan dåligt samvete. 

sc000a65aa01

Är du kittlig? Yes. Oftast.

Snarkar du? Sover väldigt tyst, men ibland smackar jag tydligen med munnen.

Stökigt el välstädat? Älskar när det är välstädat och var sak på sin plats, men jag får inte panik över att det är rörigt heller så länge jag har en bra grundordning (d.v.s. det går snabbt att plocka undan när andan faller på). Går gärna och småplockar men är skitdålig på att dammsuga och torka golven ska jag erkänna. Tur vi har en robotdammsugare.

IMG_0862

Vad gör dig glad? Alla älskar väl att få beröm av olika slag? Annars en genuint trevlig person, en dag med riktigt fint väder, när katterna är extra söta.. Det finns massor. Oftast ganska ”små” saker/detaljer.

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Har alltid tyckt det varit roligt med språk. Bäst har jag nog varit på spanska, det hade jag väldigt lätt för att lära mig. Tyvärr har jag glömt mycket nu. Jag har funderat på att plocka upp det igen. Egentligen tycker jag italienska är vackrare, men spanska känns mer gångbart. Antar att jag ” borde” satsa på franskan då jag läst det längst. Jag skulle även vilja känna mig mer bekväm med engelskan, förbättra ordförråd och ”flow”. Det vore kul att vara riktigt bra på engelska.

Bästa grönsak? Finriven morot är ju svårslaget. På mackan snackspaprika eller groddar. Och en riktigt god avokado. Det är nog det bästa.

IMG_0192

Vad är det bästa med söndagar? Att det känns som att det inte behöver hända något. En perfekt träningsdag också tycker jag av någon anledning. Kanske för att jag brukar köra PT-träning då.

Här hittade jag inspirationen till listan.

Kommentera

