Halsont och Ove

IMG_0875

Jag undrar, när ska den ge sig den här förkylningen? Kände efter nyårsfirandet (och träningen?) att halsen ömmade igen, och det har hållit i sig sedan dess. Typiskt, jag som skulle träna PT imorgon. Vågade inte chansa så jag fick boka av det passet. Skittråkigt! Jag har verkligen sett fram emot det här passet. Om jag mår bra imorgon och tiden finns kvar ska jag boka den snabbt som attan igen! För att driva ut de onda bakterierna som bosatt sig i kroppen kokade jag en häxbrygd på citron, ingefära och honung. Mynta och jag bestämde oss för att ta en selfie medan vattnet svalnade lite så att det gick att dricka. Det är alltid lika spännande att fota sig med katterna.

IMG_0870

Här är en av de mindre lyckade bilderna.

Förutom kokande av förkylningsdryck har vi varit på bio idag. Vi såg En man som heter Ove. Jäkla skitgubbe. Har aldrig grinat så mycket till en film. Jag måste säga att jag inte uppfattade historien som lika sorglig när jag läste den, men filmen slog an på känslorna på ett sätt som jag inte alls är van vid. Brukar sällan gråta till film. Nästintill aldrig. Nu höll jag på att börja gråta inne på affären efter bion. Älskade både boken och filmen. Se den. Läs den.

Kommentera

