Årets sista pass

IMG_0683

Idag bestämde jag mig för att jag var tillräckligt frisk för att gå och träna. Jag ville verkligen hinna med ett sista pass innan årsskiftet, men jag skulle ljuga om jag skuttade iväg glatt som Rönnerdal gjorde den där morgonen. Försökte nog slingra mig undan ända in i det sista, men som vanligt var det väldigt skoj när jag väl var där. Det blev ett lite kortare pass än vanligt då jag ville åka på övergången tillbaka hem igen. Körde axellyft åt sidorna, militärpressar, squats med stång på axlarna, biceps curls, stående rodd med skivstång och tricepsdrag. I och med den nyliga förkylningen gick jag ner till tre kilo igen i axellyft åt sidan (har annars börjat köra på fyra), och i alla övningar med skivstången blev det tio kilo. Tricepsdragen blev det 17 kilo tror jag. Ser mycket ut nu när jag skriver det. Ska kolla nästa gång på gymet.

Vän av ordning är snabb att konstatera att vikterna på bilden inte stämmer överens med hur jag tränade. Helt korrekt. Den har några veckor på nacken men känns ändå aktuell på något vis. Vikter som vikter liksom 😉

IMG_6398

Det var mycket discopumpande på gymet idag, gissar att många ville vara i form inför kvällens festligheter! Nu ska jag börja göra mig iordning och dra på mig nyårsklänningen. Det gäller att vara på topp när man möter det nya året, eller vad säger ni?

Kommentera

