Den tog mig till slut, basillusken

P1040767

Klas blev sjuk för exakt en vecka sedan och jag har varit så jäkla nöjd över att jag inte blivit smittad. Men jag var visst inte immun. Vaknade igår med rasp i halsen och det blev bara värre under dagen. Att prata så mycket som jag gör i mitt jobb är väl knappast optimalt. Ända till sent igår kväll trodde jag att det faktiskt skulle stanna vid heshet men när jag vaknade i morse insåg jag att slaget var förlorat. Jag har sovit så mycket jag bara kan. Jag har haft feber, huvudvärk och halsont. Tog en ipren under sen eftermiddag och kröp ner i sängen för att lyssna på en podcast. Vilket dunderpiller det var. Nu känner jag mig nästan som en människa. Hemma blir jag i alla fall imorgon och det har jag haft en del ångest över.  Vi har ju dragit ner bemanningen på ett minimun för att så många som möjligt ska få vara lediga, och så går jag och blir sjuk. Skulle någon behöva hoppa in för mig? Men Maggan bedyrade att de hade det bra och att det var ganska lugnt, och att de inte ville ha mig där (haha!)  så jag släppte det dåliga samvetet, vände på mig och somnade om.

Måtte du vara ur min kropp på julaftons morgon, bacillskrutt.

Kommentera

