Framsteg!

IMG_0672

Hur jag startade min söndag? Med PT-träning kl 9 såklart! Klas sov fortfarande gott när jag gick och jag fick en bra uppvärmning inför passet i och med att det blåste kraftig motvind hela vägen dit. Underbart. Det blev ett grymt bra pass. Vi körde mest squats, både goblets med paus i böjläget och bulgariska utfall med vikten i goblet-position. Började utan vikt för att testa teknik, sedan med 4 respektive 8 kg.

Build-a-Strong-Butt-Workout-640x400
Bild lånad från https://experiencelife.com/article/build-a-strong-butt/

Den bulgariska varianten testade vi i våras men då klarade jag över huvud taget inte att göra det. Kunde inte få upp ryggen i rätt position alls. Nu gick det utmärkt även med 8 kg kettle bell (jag höll min vikt fram på bröstet, inte längs sidorna som på bilden)! Fick öven beröm för min fina teknik i goblet squatsen, bra ben och ryggen i sätt position. Kul! Och lite armmuskler börjar jag kanske få också. Woop woop.

Jag har också efter flera månaders slit fått kontakt med ryggmusklerna. Tekniken i sittande rodd har jag fått till och ibland får jag till och med lite träningsvärk mellan skulderbladen. Nu ska bara magmusklerna vakna också så ska vi nog kunna köra på riktigt sen. Mycket ”special, special” med den här kroppen men jag tror att vi äntligen börjar snacka samma språk. Det ger mig så himla mycket att träna med PT, bästa investeringen.

Kommentera

