Passet idag och lite från PT-pass 8 + 9

IMG_0340

Igår fick jag sådär riktigt ont på vänster sida i nedre delen av bröstryggen igen. Körde massa värme och spikmatta på kvällen och det kändes faktiskt bättre idag. På gymet funkade det ok. Anpassade övningarna efter ryggen. Fick bra kontakt i uppvärmningsrodden och blev faktiskt trött mellan skulderblad (yey!!).  Även bra kontakt i sittande rodd. Börjar kunna släppa ut armarna framåt nu och ändå bibehålla kontakten med ryggen. Roligt att det börjar gå framåt med ryggträningen äntligen!

Körde 4 kg hantlar i axellyft åt sidan (startade på 2 kg i den övningen), men det blir ordentligt tungt på slutet. Kanske på gränsen att jag ska köra alla set med 4 kg. Note to self: eventuellt minska till 3 kg i sista setet? Provade nya utfallssteget med axelpress från senaste PT-passet i söndags. Funkar bra. Körde 4 kg + 5 kg. Inget häng i stången pga ryggen men sist orkade jag faktiskt 40 sek!

Jag har fortfarande ordentlig träningsvärk i rumpan sedan i söndags (idag är det onsdag!). 8 kilo i draken känns kan jag lova, men jag klarade det! Första gången dog jag av 2 kg. Utveckling!! xArmhävningar i TRX funkar fint. Blir trött. Körde 3×10 och gick djupt ner.

Uppdatering 21/9: Dagen efter passet kändes ryggvärken inte värre men annorlunda. Framåt helgen slog värken dock till med full kraft och det var allra längst ner i ländryggen som det gjorde ont. PT-passet på söndagen blev en annorlunda upplevelse där övningarna förlades till en pilatesboll där syftet mest var att få ryggen att koppla av på olika sätt. Åkte genast och hämtade tillbaka bollen som mamma fått låna (som hon ändå inte använde). 

Kommentera

