Monday run day

IMG_0266

Mamma och jag tog en jogg i Jällaskogen igår. Vi valde trekilometersrundan och lufsade på ganska bra båda två tycker jag. Det underliga var att trots att vi sprang lika snabbt och gick samtidigt och lika mycket så diffade tiden per kilometer med över en minut. Mamma sprang alltså mer än en minut snabbare per kilometer än vad jag gjorde, enligt runkeeper. Skumt. Hur som helst. Det var skitjobbigt, men väldigt skönt. Vi konstaterade båda att vi antagligen höll ut längre än vad vi hade gjort om vi sprungit ensamma. Eftersom mamma tränar inför ett lopp nu så kan det tänkas att det blir en repris på detta äventyr ganska snart. Så glad att ryggen inte gått i strejk. Känns riktigt bra idag.

2 reaktioner på ”Monday run day

  1. Ja något galet var helt klart på tok, men det gör inte så mycket. Så länge vi inte vet så kan jag hävda att vi sprang sjukt snabbt och ingen kan säga emot mig 😉

Kommentera

