Regn och rusk och lite Friskis

 Idag har det regnat hela dagen. Alltså verkligen regnat. Det var inte jag utan en dränkt katt som kom till jobbet. Plaskblöt trots regnkläder. Så när det var dags att åka och träna efter jobbet försökte jag smita undan att gå till gymet för att det regnade (vad är det för dålig ursäkt?!). Jag dividerade med mig själv och kom till slut fram till att det var bäst att åka raka vägen hem. Så cyklade jag förbi Friskis. Parkerade cykeln och gick in trots allt. Kände mig väldigt duktig tills jag kom på att jag glömt hörlurarna hemma och var på väg att åka hem igen. Men nu har jag skärpt mig och laddar upp med en yoghurt. Idag blir det rygg och lite mage.

Mvh, en velig en.

Ps, det visade sig sedan att mina träningskläder blivit alldeles fuktiga där i väskan. Av någon outgrundlig anledning hade de dessutom fått en svag doft av korv stroganoff. Men jag körde mitt pass, utan den tilltänkta podcasten i öronen, medan jag luktade svensk husmanskost. Fick faktiskt lite kontakt med ryggmusklerna alldeles på egen hand och avslutade passet med att hänga 2×30 sekunder i min favorithängstång. 

Kommentera

