Ryggen efter ridningen

IMG_0108_2

Glömde visst berätta att jag fick sjukt ont i ryggen efter ridningen förra tisdagen. Riktig huggsmärta/kramp till höger i ländryggen. Funderade på om det varit värt det. Det var det absolut, inte minst för att bevisa för mig själv att jag vågade. Och lyckan i fredags när jag gick en hel dag utan hugg och utan att behöva knapra alvedon, så skönt! Och så har det fortsatt. Tror dock jag ska försöka bygga upp ryggen lite mer innan jag skumpar runt på en häst nästa gång.

Idag var jag på gymet. Körde armar/axlar och ben/rumpa. Det gick bra, men aktade ryggen lite. På väg hem spöregnade det. Vädret har varit lite underligt idag, precis som under hela den här sommaren. Spöregn, och strax efter strålande sol. Nu sägs det att det ska vara varmt hela veckan. Jag hoppas verkligen att det stämmer. Semestern rullar på. Två veckor kvar. Lovely.

Katterna har förresten blivit så duktiga. Alla är nu i alla rum och de slåss inte så ofta. Plötsligt, efter sju år, går det framåt. 

Kommentera

