Hoppla pållen!

IMG_9931

Det är sällan jag är färdig i tid när jag ska någonstans, men i morse var jag påklädd och i det närmaste klar att åka en timme innan det var dags. Lite nervös kanske? Sanna plockade upp mig och vi begav oss till Agersta där vi skulle rida. Jag fick den finaste lilla skäcken, Prati. Hästarna var sadlade och klara så vi uppmanades att sätta på tränset och komma ut på ridbanan. Med lite guidning från Sanna lyckades jag på första försöket. Möjligen en aning ringrostig.. Notera mitt något nervösa leende på bilden.

IMG_0105

IMG_9948

Ett, tu tre var jag på plats i sadeln och det kändes så bekant men samtidigt så främmande. Det där välbekanta gunget och klappret från hovarna, så otroligt mysigt! Vi skrittade iväg. Jodå, kroppen minns på det stora hela hur man gör när man rider. Tänk att det gått 15 år sedan sist.

IMG_9933

IMG_9937

Turen gick längs grusvägar, inne i skogen och på åkrar. Vi såg tre rådjur på ganska nära håll och två vildsvin (tror vi) i fjärran. Jag såg också några myggor och flugor, en skalbagge, ett gäng hundar och några hästar. Värsta safarin. I första tölten dök den här låten upp i skallen och den förföljde mig under hela ridturen och resten av dagen. Hux flux var det dags för galopp och det gick väl lite halvbra i första vändan. Ett tag tror jag Prati kombinerade alla fyra gångarterna i ett, och jag skumpade i en femte. Men andra gången fick vi till det och flög fram. Så roligt! Jag tappade stigbyglarna, men det gjorde inte så mycket.

IMG_9939

Jag kom på mig själv med att le fånigt under hela ridturen och jag är bra sugen på att rida snart igen. Men innan jag säger för mycket ska jag känna efter hur det känns i kroppen i morgon. Sittbenen är bra ömma redan nu kan jag säga..

Så glad och tacksam att det här gick bra, och att jag äntligen vågar lita så pass på kroppen igen. Yes! 

4 reaktioner på ”Hoppla pållen!

Kommentera

