Äntligen massage

IMG_9875

Jag har äntligen hittat en bra massör som jag vill gå tillbaka till. Hallelujah moment. Har letat länge. Jag kan väl inte påstå att jag gått särskilt ofta, men de gånger jag bokat en massage så har jag hoppats att det ska vara någon riktigt duktig som verkligen jobbar med musklerna ordentligt. Någon som jag kan gå till regelbundet. Men alltsom oftast är det antingen någon mjäkig spamassage som bara går på ytan för avslappning (vilket också är väldigt bra om det är vad man är ute efter), eller någon som försöker ta i men som ändå inte får kontakt med musklerna. Men nu så. Riktigt skön massage och ett pirr i musklerna efteråt, som om de håller på att vakna till liv. Så stel. Längtar redan till nästa gång!

Förutom massagen blev ju den här dagen superfin vädermässigt. Äntligen lite sol och värme. Mer, tack! Och när jag ändå är igång med bra grejer så har ryggontet släppt och nacken mår mycket bättre. Gick och tränade igår vilket gick helt okej. Underkropp funkar fint, överkropp inte lika bra. Det kanske löser sig om musklerna lär sig att slappna av. 

Kommentera

