Hästarna fick vänta lite

P1030291

Ni som var uppmärksamma på Facebook för en vecka sedan vet att jag skulle göra debut på hästryggen igår. Eller snarare nydebut. Det var dryga femton år sedan sist. Sanna, Sofia och jag hade bokat turridning på islandshäst (känns lagom att börja med), men Sofia var tvungen att ställa in och jag passade då på om att be att senarelägga kalaset p.g.a. min fruktansvärda nackspärr. I måndags var jag till kiropraktorn och fick ont i ryggen på kuppen.  Jag har kurerat med Ipren (fast jag egentligen inte ska), tigerbalsam, massage, värme, spikmatta och hoppas att allt ska vara frid och fröjd inför försök nummer två som blir i nästa vecka. Det ska bli väldigt roligt och jag har längtat så länge efter att sitta upp igen. Jag har faktiskt inte vågat boka något förrän nu pga att jag haft såna besvär med ryggen, men i år känns det betydligt mer stabilt på den fronten. Förutom min dipp nu då, så typiskt. Jag är nervös inför ridningen men det är ett positivt pirr. Vet hur mycket jag tyckte om att rida, och att kroppen antagligen minns hur man gör. Det jag är rädd för är att det ska göra ont och att jag ska ramla av. Det första kan mycket väl hända, det andra är inte särskilt troligt. Ganska säkert är i alla fall att vi kommer ha roligt!

Bilden är från när vi hälsade på Susanne och hennes fina hästar  i höstas. Minns att jag mådde dåligt p.g.a. magen då. Så glad att jag fått ordning på det. 

Kommentera

