PT-pass 5

IMG_9545

I söndags fick jag beröm för att jag fått sån bra kläm på drakarna! Betydligt mer stabil än första gången jag testade (det känner jag själv också), och vikten dubblades från 2 till 4 kg. Kul! Magen är fortfarande en utmaning. Testade en ny variant på bollen med en viktplatta som skulle hållas med raka armar upp mot taket, och samtidigt göra en crunch utan att ändra läget på armarna. I övrigt ska jag fortsätta med mina andningsövningar. Tråkigt men nödvändigt. Får försöka hitta något roligt med dem så jag inte smiter undan 🙂

Vi gick också igenom lite varianter på arm- och axelövningar då jag känt av vänsteraxeln litegrann. Vi bytte axelmönstret mot axelpressar. En arm åt gången med 4 kg vikt. Och som variant på biceps curls med hantlar provade vi med skivstång. Kul med variation! Blev genast mer peppad på mitt arm- och axelpass och såg fram emot det igår när jag gick till gymet. Det gick fint men jag trodde jag skulle få träningsvärk idag för jag blev rejält trött i både biceps och triceps. Nästa gång kanske!

Efter PT-passet väntade stughäng och årets kanske varmaste dag, finemang!

Kommentera

