Skönt pass

IMG_9494

Vilket bra pass det blev idag på gymet! Körde så svetten rann på ryggen – då känns det som att jag tränat på riktigt. Ben och mage stod på agendan och jag slängde in 3 set av draken (2 kilosvikt) mellan mina goblet squats (1setx12 kg, 3setx16 kg). Sög fint i rumpan vill jag lova. Skönt. Tror dessutom att jag börjar få lite kläm på mina crunches på bollen. Fick ganska bra kontakt idag. Även i mina ryggliggande andningsmagövningar gick det framåt. Jag stoppade in händerna i svanken för att känna bättre om jag fick kontakt eller inte, och det gick så mycket lättare. Måste komma ihåg att kolla med PT Erik om det funkar att jag gör så. En benövning jag aldrig lyckats göra på gymet är höftlyft med gummiband, av den enkla anledningen att jag inte hittat några gummiband på gymet. Tänker alltid att jag ska komma ihåg att köra den när jag kommer hem, men nu inser jag att jag glömt igen.. Ben är nog mitt favoritpass just nu. Kanske för att jag har bäst koll på benövningarna och är relativt stark i benen.

När jag cyklade hem slog det mig hur pass mycket bättre jag mår rent fysiskt nu jämfört med på väldigt länge. Så skönt! Fortfarande fri från värktabletter sedan flera månader. Fantastiskt! Tacksam för det.

Kommentera

