PT-pass 3

IMG_9283

Idag fick jag prova squats i smithmaskin och squats med skivstång på axlarna. Övningen i smithmaskinen är jag inte stark nog att klara, men squatsen med skivstång på axlarna fick godkänt teknikmässigt. Dock ”får” jag inte göra dem själv på gymet då jag är lite för klen och behöver någon som passar stången åt mig. Dock var det kul att testa! Vi övade också vidare på andningen i magövningar. Har fått övningar där jag ligger på rygg med benen upp i luften med lätt böjda knän och ska sänka benen (ett i taget) mot marken för att träna magen. Jag har stora problem att hålla ner svanken, och tappar därmed magmusklerna vilket leder till att jag får ont i ryggen. Skitsvårt att få till detta själv tycker jag, men jag får träna på!

Kommentera

