Mellan jobb

IMG_9354

Åh vad jag blivit bortskämd idag. Kollegorna bjöd på morgonfika och fina liljekonvaljer och så blev det kramkalas när det var dags att gå hem. Det var nära att det kom en tår. Sista arbetsdagen på Attendo. Blandade känslor verkligen. Jag kommer sakna mina närmaste kollegor något grymt mycket. Underbara ni ♥ Sen finns det annat som jag kommer sakna mindre, som vissa knasiga IT-system (Flexite, jag tittar framför allt på dig nu!) och alla underliga hopplöst omöjliga grejer som kan uppstå i hemvården. Lite kommer jag sakna kaoset också på något skruvat vis. På måndag är första dagen på nya jobbet och det känns spännande. Nu tar jag helg och laddar om. Om två veckor kommer mina HSL-kompisar till stugis, jag längtar redan!

IMG_9357

Det doftade gott hela vägen hem. Liljekonvaljer alltså, vilken nostalgi. Känns som barndom och skolavslutning. Nu sitter jag här och gråter en skvätt för att det var sista dagen. Det känns ändå skönt på något sätt att lämna med en positiv känsla. Fyra utmanande, påfrestande, hopplöst utmattande och ändå, mitt i allt, väldigt roliga år. Tack för mig!

2 reaktioner på ”Mellan jobb

    • Nä det gör det väl inte men det är så himla knöligt att använda tycker jag. Fick aldrig kläm på det, otroligt många steg och svårt att få överblick. Mitt ogillande kan eventuellt förstärkas av att vi skulle regga samma sak i två olika system.. Men, nuäreslutpådet! 😉

Kommentera

