Sömntutor

IMG_9185

Något som verkligen slagit mig den här veckan när jag varit hemma och mått dåligt (på min semester!!) är hur mycket katter sover. Det är tamejtusan helt otroligt. Inte för att jag varit så mycket sämre på det själv.. De vaknar på morgonen och är överlyckliga över att vi också är vakna. De får sin mat och går sedan och lägger sig igen. Där ligger de som fyra små kanelbullar till dess att man petar på dem, alternativt till dess att de blir hungriga (vilket som nu inträffar först). Sen lunch, lite rally i lägenheten för somliga och så kanelbulle igen. Men söta är de.

Själv mår jag bättre och bättre för varje dag. Det går fortfarande trögt med maten men jag kör strategin ”lite och hela tiden” och håller mig igång på det. Idag har jag knappt varit illamående alls! Yttepyttelite bara. Min plan var att gå en stund till stugan men jag har inte kommit så långt än. Känner mig lite för yr så stannar hemma och petar i mig näring istället. 17.30 ska jag träffa min nya PT. Kanske låter lite konstigt så här efter en veckas sjukdom, men jag ville inte boka av (för jag trodde att jag skulle må bra idag) och nu känns det för sent att boka om. Men no worries. Vi ska mest snacka planer och upplägg och så blir det lite träning mot slutet. Jag får be om ett väldigt lugnt pass, alternativt inte alls om det känns tungt.

Nu vaknade Chaplin ur sin kanelbullesömn och vill ha mat. Det är bara det att det är två timmar kvar till dess. Vi får öva lite på klockan tror jag..

Kommentera

