En konstig sjuka

P1040746

Mina två första semesterdagar blev inte riktigt som jag tänkt mig. Tack och lov att det varit tråkgrått väder åtminstone så känns det inte lika värdelöst. Jag har haft någon underlig magsjuka. Inte så att jag kräkts eller nåt men jag har mått skumt. Det började natten mot måndag när jag knappt sov någonting alls. Ont i magen och jag frös. La jag på mig en extra filt blev jag alldeles kvalmig. På och av med täcket. Var uppe och vankade. Orolig i kroppen. Lyckades peta i mig lite frukost och försökte sova några timmar. Lunchen fick jag dela upp i två omgångar. Jag var illamående och frusen hela dagen och kände mig konstig i magen. Vet inte om jag fått i mig något olämpligt eller om det blivit något tjall med min tarminflammation. Eller om jag bara ätit på tok för mycket (har jobbat på att öka mina portionsstorlekar). Blev så där knasmätt i söndags kväll och även kvällarna innan. I natt har jag sovit mycket bättre men har ändå varit sjukt trött och svag idag. Små portioner mellanmål har jag fått i mig men ända fram till 13 mådde jag illa. Nu verkar det tack och lov ha vänt. Håller alla tummar för det! Jag vill ju vara frisk och må bra på min semester.

Jag har nog inte ens berättat att jag har semester kom jag på nu. Tog ledigt från Valborg och hela efterföljande veckan, så 11 dagars ledigt på raken blir det. Superskönt. Har en del ledighet att ta ut innan jag byter jobb, men kommer inte kunna ta ut allt så det blir en del semester i form av pengar istället. Vilket i och för sig passar bra så jag kan ta ut lite obetalt i sommar. När jag kommer tillbaka efter semestern har jag bara 13 ynka pass kvar. Hur skumt är inte det? 

Kommentera

