I morgon ska jag göra ingenting, för jag blev inte klar idag

IMG_9137

Så har jag känt mig idag. Men jag tror faktiskt att jag vill hitta på något i morgon trots allt för nu börjar jag bli seg. Redan igår kändes det som att det skulle bli en sån här dag idag. Det skulle regna och jag såg fram emot te och virkning och kanske någon film medan dropparna träffade rutan. Och så vaknade jag och marken utanför var blöt. Gjorde frukost och så började jag se dåligt. Så där som när man kommer in när det är soligt ute, och man ser mörka fläckar överallt. Såg inte texten på tv:n ordentligt. Sen började det flimra i periferin, zink-zackmönster runt huvudet. Fasen. Migrän på gång. Det började precis så här den enda gång jag haft det för 9 år sedan. Blev snurrig och la mig och blundade. Sen avtog flimret och ersattes av en ganska lätt men ändå närvarande huvudvärk. Det blev inte så illa tack och lov. Cyklade till pappa och matade Crocker (gosevännen!) och hem igen. Klas åkte en sväng till stugan. Jag sov middag. Vaknade och kom på att jag knappt druckit något vatten igår och idag. Kanske därför jag fick ögonflimmer. Nu har jag hällt i mig några glas och mår faktiskt bättre. Och nej, jag var inte ute och festade på sista april.

Kommentera

