Däppt i däsad

IMG_9025

Näsan alltså..jag blir inte klok på den. Nästäppa har jag haft sedan i lördags och det som stör mig är att när ena näsborren öppnar upp så slår den andra omedelbart till och blir täppt. Har aldrig upplevt det så tydligt förut. En kort stund av lycka när jag kan andas med båda, och sen poff så är det stopp igen. De jobbar verkligen i skift. Och ont gör det. Det svider och ömmar och jag har fått ge upp tanken om att fortsätta sova för att ligga ner är helt kört. Klockan är 06.39. Inte ens nyhetsmorgon har vaknat. Med facit i hand var det himla tur att jag sjukskrev mig igår. Hade aldrig orkat jobba.

Blev så glad när jag hittade lilla donnan i soffan när jag gick upp strax efter fem. Hon låg och sov sött på en kudde. Nu har alla de andra katterna också vaknat men istället för att ligga hos husse i sängen och mysa ligger de strösslade lite här och var i lägenheten. Jag har gjort en kopp ”te” på vatten, riven ingefära och honung. Känner varken lukt eller smak, men tänkte att det kanske öppnar upp kanalerna något.

Kommentera

