Sista helgen på jobbet

PicMonkey Collage

Så väntar min SISTA jobbhelg. Det känns alldeles overkligt att jag kommer att vara ledig alla helger framöver. Och alla röda dagar. Jag vet redan nu att jag får fira jul till exempel. Bara det liksom, så himla skönt. Nu har det verkligen inte varit särskilt synd om mig som jobbat var sjätte helg, men det skaver ändå lite att behöva åka till jobbet när en egentligen vill stanna kvar på kollo eller bara hänga hemma. Jag har också haft ett bra upplägg på min helg. Slutat 14 på lördagen och börjar 17 på söndagen så lördagskvällarna har alltid varit lediga. Nu är det i alla fall dags för den sista helgen och det känns så bra. För att toppa det hela har jag dragit på mig en förkylning. Hellre lite småsjuk en jobbhelg än sjuk en skön ledig helg. Efter helgen är det ett ynka jourpass kvar. Nu börjar det dra ihop sig..

Lagom till att jag slutar på Attendo har de valt att lägga ut jourverksamheten på en annan aktör vilket verkligen kommer vara ett lyft för dem som jobbar kvar. Mer tid på enheten i veckorna vilket gör att de kommer hinna med sitt jobb så mycket bättre. Glad för dem, och betydligt mer attraktivt att eventuellt komma tillbaka dit i framtiden om jag saknar 🙂

Orkidén på bilden fick jag med mig hem från Nordiska trädgårdar sista helgen i mars. Tyckte den var kul med de orange detaljerna. Blommorna är mycket mindre än vanligt. Ungefär en fjärdedels ”normal” brudorkidé. Sött! 

Kommentera

