Zzzz

IMG_8642

Fifan alltså, jag är helt slut. I går morse var vi uppe med tuppen. Sju ringde klockan och eftersom det rasslat till och blivit sommartid under natten vet ni ju hur det känns – som att klockan är mitt i natten.  Den enda som var lycklig var Chaplin som fick mat en timme tidigare än beräknat. Bästa dagen på hela året om du frågar honom. Vi drog iväg på trädgårdsmässa i Älvsjö. Naturligtvis råkade vi in i fel fil och hamnade mitt inne i Stockholm. Jag blev som såklart tokstressad och svor en liten harang. Tack och lov höll sig Klas lugn som en filbunke. Som genom ett under kom vi fram och fick till och med parkeringsplats under tak. For runt bland växter och sekatörer i några timmar. Vågade heja på trevliga monasuniversum som ställde ut på mässan. Sprang även på kusin Therese mitt i grönskan, kul att vi hittade varandra! Snackade en sväng innan det var dags att styra hemåt igen för att fira pappa som fyller 65 på självaste påskafton. När vi kom hem igen kände jag mig mer död än levande. Middag åt vi halv tio efter att ha planterat om sticklingar och tillverkat små skyltar så man känner igen vad det är för något i krukorna (det gäller att prioritera) och sen stupade jag i säng. I morse var det tamejtusan mörkt när jag vaknade vilket inte gjorde saken bättre. Nu ska jag sluta mina blå och ta en liten tuppis..

Kommentera

