Visst är det vår nu?

IMG_8820

Vad härligt det är nu när gatorna är rena från snö och is. De är till och med torra och fina. Kommunen har redan gått ut och sopat cykelbanorna fria från grus också så det är riktig vårfeeling ute. Äntligen. I går cyklade jag till jobbet för första gången i år. Så himla mycket enklare än att krångla med bussar. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att vintern är borta för den här gången. Nästa år vill jag ha mer snö som ligger kvar så jag kan öva upp mina skidtalanger, men nu räcker det gott för i år.

Bilden är tagen i måndags när jag hängde på kollo en sväng på lediga dagen. Jag gick dit och spraymålade en lampfot som jag haft stående här i ett år (det går inte snabbt från tanke till handling!) och passade på att sola näsan medan den torkade. Så himla mysigt att sitta där och lyssna på fåglarna och tystnaden. 

Kommentera

