Sunday morning

IMG_8717

Det set ut som vår ute, men det är isande kallt. Jag var glad åt dunjackan när jag gick för att mata mammas kisse i morse. Igår gick tjejvasan av stapeln och de flesta av mina hurtiga mostrar, inklusive mamma, var som vanligt med och åkte. Nytt för i år var att kusin Therese antagit utmaningen och nu vill hon ha uppbackning av fler i sin generation nästa år. Vi får väl se! Jag tror inte att det kommer att ske..inte för mig i alla fall.

IMG_8709

Igår jobbade jag på dagen och sen hade vi besök av Daniel, Jessica och vovven Vilda på kvällen. Kisse var den enda som vågade vara framme och passade på att mysa i våra knän i flera timmar. Hon är ju sällan i soffan annars. Vi kollade mello och åt middag. Nu tar jag det lugnt i soffan framför Nyhetsmorgon en sväng. Väntar på Lofsan som ska vara med idag. Sen blir det inköp av växtlampor. Vi måste ju ha tillräckligt ljus för att kunna dra upp plantor från alla de miljarder fröer som vi har köpt i år. Ni kommer väl ihåg att kolla in vår kolloblogg? Ikväll ska jag jobba igen. Skulle helst slippa, men det blir skönt att vara ledig imorgon!

Kommentera

