Det hänger på håret

IMG_8682

Något jag velat göra länge är att kunna fläta mitt hår. Titta vad jag lyckades med här om dagen! En något skraltig utbakad fläta. Jag tänker spara ut håret lite till för nu har det den jobbiga längden ”till axlarna” vilket känns som varken hackat eller malet. Det hänger mest och slänger tycker jag vilket leder till att jag oftast har det uppsatt i en ganska ful knut bak på skallen. Ska jag göra något kul brukar jag anstränga mig att böja till det lite med plattången men det blir inte heller riktigt bra i den här längden tycker jag. Men ok. Jag kan göra en slags fläta i alla fall. På fredag ska jag till frisören och klippa och färga. Dags att bli lite vårfräsch.

Kommentera

