Energikick

IMG_8662

”Undrar om jag ska ta mig lite frisk luft idag” sa jag till kollegan efter en sjukt trött dag på jobbet. Ett joggpass var vad jag hade i åtanke, men jag hade mina tvivel om det skulle bli av då jag var fruktansvärt trött och det i kombination med hunger bäddade ju inte direkt för success. Med lite käk i magen fick jag i alla fall på mig träningskläderna, pluggade in Trädgårdspodden i öronen och startade Runkeeper. Det gick ju riktigt bra, och det kändes snabbt! Inte särskilt jobbigt alls och faktiskt ganska skönt till min stora förvåning. Det var mestadels tinade trottoarer i Salabacke idag men ändå ganska många ispartier där jag fick gå för att inte slå en vurpa. Tiden blev 27 minuter nånting och det slutade på 7,45/km. Inte alls så snabbt som jag tyckte jag sprang, men det berodde nog på de många korta gångpauserna på isen. Jag var inte tillräckligt slut när jag var klar så jag drog några snabba vändor på gården hemma innan jag gick in. Och den där tröttheten, den var som bortblåst när jag kom hem! 

Som sagt förut, den där grundorken är så himla mycket bättre nu än innan järntankningen. Det är en helt annan grej faktiskt. Nu är jag taggad på att springa mer!

Kommentera

