Virkat från veckan

Jag har varit alldeles virktokig de senaste veckorna, så pass att jag knappt öppnat datorn om kvällarna. Det har gapat lite tomt här inne..bland annat därför. Nu ska ni i alla fall få se vad jag sysslat med. I måndags var Anna och Petra här och pysslade med mig. Vi ska ses igen om ett par veckor hemma hos Anna och Busan. Kul med en stående tid varannan måndag. Det är en perfekt sysselsättning när Klas är borta och repar med bandet!

IMG_8538

IMG_8540

IMG_8549

IMG_8563

IMG_8574

IMG_8556

Den här blå filten har några år på nacken. Jag började med den och så tog det så lång tid att jag tröttnade. Nu, tre år senare blev jag sugen på att fortsätta och, något förvånad över att rätt färg fortfarande tillverkas, beställde jag hem en massa garn som landade i måndags. Alldeles perfekt timing till virkkvällen! Alldeles otroligt typiskt dock att nyansen på ena färgen var helt fel.. Så pass att jag inte kan använda det till filten för det skulle se helknäppt ut. Så jag fick snabbt försöka hitta på något annat att göra av mitt nya garn men kom inte på något tillräckligt bra. Igår tappade jag inspirationen totalt. Men nu har jag något på g.. Ni ska få se sen, om det blir något av det!

..och den där blå filten får jag vackert repa upp. Men jag ska göra en likadan någon gång, fast kanske i en annan färg. Mynta har varit väldigt engagerad i mina projekt. Jag undrar om hon kommer vara lika sugen på att inspektera det nya jag ska sätta igång med. Antagligen. Nu ska jag hugga tag i det! 

 

Kommentera

