Sportig helg

IMG_8525

I helgen har jag varit en riktig hurtbulle. Hela veckan har förresten gått i träningens tecken. Gym på måndag och onsdag. Så skönt att vara igång igen! Sen hade jag planerat att gå dit även på lördagen men blev lite sen. Istället sneglade jag ner på gatan och konstaterade att det inte såg så farligt halt ut, så jag snörde på mig joggingskorna och tog en testrunda. Det gick riktigt bra! Jag kände att jag hade en annan ”grundork” än tidigare, det fanns lite att ta av så att säga. Tack för det järninfusioner! Jag kunde hålla ett jämnt tempo hela tiden jag var ute med undantag för ungefär 3 x något tiotal meter då jag gick. Hamnade på ett snitt på 7,03 min/km vilket är ungefär en minut snabbare per kilometer mot när jag var ute tidigare i år. Nu blev det bara 2,4 km, men ändå. En bra start och nu känns det som att det finns något att bygga vidare på. Sen styrka hemma (axlar, bröstrygg).

IMG_8529

Och idag då! Skidåkning i Storvreta!! Mamma plockade med mig och det gick så himla mycket bättre än när vi var i Grönlitt. Något bättre fäste (men det var marginellt faktiskt), men igen – orken! Sen hjälpte det så klart till att jag inte hade så ont i ryggen. Åkturen slutade på ungefär 5,5 kilometer och en vurpa. Så himla kul var det, och skönt att få svettas lite. Jag blev säkrare och säkrare för varje varv vi åkte så nu är jag peppad på att sticka ut igen nästa helg. Hoppas att snön får ligga kvar.

Kommentera

