Hej helgen

IMG_8486

Den här veckan går till historien som en av de allra bästa veckorna på jobbet någonsin. Vi har haft det så lugnt och harmoniskt att man blir alldeles salig. Alla har känt av det och har verkligen uttryckt hur trevligt det är. Tänk vad lite utrymme och tystnad kan göra. För min egen del har jag fått massor gjort. Sånt som blivit uppskjutet och bortprioriterat i flera månader (typ att be om insättning av apodos så vi slipper dela 342 dosetter varje vecka). Nu bara rasslade det till och så var det löst. Jag har gott hopp om att få ännu mer ordning framöver. Lyckan! Jag har dock varit sinnessjukt trött. Antar det är en massa stress som släpper.

Min fredagskväll har varit oförskämt lugn. Jag har virkat lite, men inte så mycket som jag trodde jag skulle göra. Det var evigheter sedan jag hade ro att plocka fram garnerna. Ett par varv på filten blev det. Jag har även käkat middag och surfat lite på datorn. Balanserade upp det hela med att dra på Oskar Linnros och städa badrummet innan jag satte mig med en skål glass. Det var faktiskt inte alls särkilt gott, tråkigt nog.

Nu kvällsfika innan det är dags att sova. Klas är ute med en kollega och dricker öl. Får se om han blåser bort på vägen hem. Det låter som att det är orkan där ute och isen bara smälter. Tur det för det har varit livsfarligt på trottoarerna de senaste dagarna, men jag vill gärna behålla snön ett tag till.. Antar att det är mycket begärt att det ska töa bara fläckvis. På trottoarerna.

Kommentera

