Skidåkarn

IMG_8410.JPGAlltså, Charlotte Kalla och Gunde Svan – släng er i väggen! Jag har åkt skidor för första gången på 10 år, i sjukt hala och isiga spår, och överlevt. Det blev nog ungefär 4 kilometer nu på förmiddagen. Provade en sväng på 1,5 km i ett spår i skogen men dog av alla backar (inget som någon annan än jag skulle kalla otäcka backar) och blev superlycklig över att upptäcka att jag istället kunde åka runt, runt på stadion i fina spår. Obs, utförsbacke i slutet av varje varv (knappt något som någon annan än jag skulle kalla utförsbacke)!

IMG_8412.JPGBrände sju varv och nu sitter jag med varm choklad och väntar på Klas som var lite djärvare än jag i spåren. Fick veta i skidshopen att de spårat 4 km på sjön i morse. Garanterat fritt från backar alltså! Kanske måste ut en sväng i eftermiddag och prova det!

Kommentera

