Hur funkar det?

Processed with VSCOcam with b5 preset

Nu ska vi prata om träningsvärk, detta högst oförutsägbara fenomen. När får man det, och när får man det inte? Förra veckan hade jag ordentlig träningsvärk i fyra dagar efter ett benpass. Efter exakt samma pass  i lördags lyser träningsvärken med sin frånvaro. Niente, null, zero. Inte kan jag ha blivit så mycket starkare på en vecka. Igår blev det ett axel/skuldrapass hemma. Asjobbigt och ungefär en halvtimme långt. Tänkte förtjust att det skulle kännas fint idag (och bävade för att ben/rumpträningsvärken skulle vara någon dag försenad så att allt skulle komma på en gång). Känner ingenting förutom att jag är trött i bröstryggen.

Jag fattar ju att jag måste lassa på mer för att känna mer efteråt, men så jäkla snabbt framåt kan det ändå inte gå. Kanske stämmer min tanke om att några asjobbiga pass inför skidsemestern chockar igång kroppen så att den inte törs få träningsvärk igen på ett tag? I så fall kan jag stå ut med avsaknad av träningsvärk efter mina pass nu i helgen, för jag vill gärna kunna åka skidor mer än en dag utan att dö av smärta när vi är i Grönklitt.

Kommentera

