Ben 40 minuter, check!

IMG_8374

Det börjar bli något av en tradition att vi kör det där jättelånga benpasset hemma under helgen. Första gången höll jag på att dö efteråt på grund av träningsvärken (ni vet ju att den genererade några blogginlägg, t.ex. här och här.). Nästa och nästnästa gång tog jag det lugnare och körde inte hela passet. Ingen träningsvärk, lite besviken. I söndags bestämde jag mig för att det fick vara nog med mesandet och tog mig igenom passet med vikter vilket gav träningsvärk i flera dagar, men inte så illa som första gången. Hey, jag kunde ju gå i trappor! Så igår var det dags igen. Nu ska vi se vad det leder till.. Fick lite kramp i vaderna i de avslutande tåhävningarna..ajaj. Jag börjar gilla det här passet!

Jag tänker att om jag tränar hårt och får träningsvärk några gånger innan vi ställer oss på skidorna på torsdag så kanske jag förebygger den där fruktansvärda helkroppsträningsvärken som jag befarar kommer att komma. Vad tror ni?

Kommentera

