Underbara juldagar

IMG_8363

Vädret de senaste tre dagarna, wow säger jag bara! Sol, snö och kyla. Så himla fint vi har fått det. Äntligen ljus efter dessa månader av grått och depp. Idag har jag mest varit inne och slöat men både igår och i förrgår blev det ganska mycket tid ute i finvädret. Så glad för det. Nu längtar jag efter vår nyårsresa till Grönklitt och hoppas på sol och snö även där (men kanske något färre minusgrader så skidåkningen inte blir så kall). Skidåkningen ja. Jag är jättenervös. Och livrädd för träningsvärken. Har inte stått på skidorna på 10 år så nu är det verkligen dags. Sanna och Thomas var här idag och plockade med sig skidorna i sin bil så imorgon är det avresa för dem. Note to self: kom ihåg att leta fram pjäxorna i källaren.

IMG_8368

P1030840

De här lediga juldagarna har verkligen varit hur bra som helst. Jag har kunnat koppla av, det har varit mysigt att vara lediga tillsammans, vi har träffat familj, vi har haft besök av vänner och världens ungefär sötaste unge, vi har kollat på film och somnat till film (jag), tränat, sovit ut och så vädret på det som sagt. Imorgon har vi inga planer alls. Det blir väl till att planera inför resan. Sen två dagars jobb för mig och så åker vi mot det nya året.

PS: På vår stugblogg finns fler vinterbilder om du vill se! 

2 reaktioner på ”Underbara juldagar

Kommentera

